איך לבנות פרופיל מנצח באינסטגרם? המדריך המלא

איך לבנות פרופיל מנצח באינסטגרם?

לאנשים לוקח בדיוק שניה להחליט אם להתחיל לעקוב אחרי חשבון האינסטגרם שלכם או לא. אז מה גורם לאנשים ללחוץ על הכפתור הכחול ולהתחיל לעקוב אחריכם?

על קצה המזלג, הפרופיל שלכם צריך להיות וואו! הוא צריך להיות אסתטי, לדבר באותה שפה עיצובית וכמובן שנבין כמה שיותר מהר של מי הפרופיל הזה ולמה כדאי לי לעקוב אחריו.

כיום התחרות על תשומת הלב של האנשים ברשתות החברתיות עלתה רמה, זה מרגיש שכולם יודעים לצלם יפה, לכתוב פוסטים מרגשים וכבר לא מתביישים לחשוף את עצמם, אם זה פיזית או אישית.

גם אנחנו כבעלי עסקים צריכים להבין שאנחנו בתחרות הזאת וכמובן רוצים לנצח.

הכנתי לכם eBook מדהים, בו אתם מוזמנים לעבור צעד צעד על כל הדברים שמרכיבים פרופיל מנצח באינסטגרם. וכך למעשה לגרום לאנשים לעקוב אחריכם ולהפוך להיות עוקבים פעילים שיתחברו למותג.

כל מה שכתוב פה מתייחס לפרופיל עסקי באינסטגרם.

בהצלחה!  

תמונת פרופיל

אני לא הולכת לגלות לכם את אמריקה, תמונת הפרופיל שלכם צריכה להיות ברורה, לא מפוקסלת או מרוחה וגם שהתמונה תעביר את מי שאתם. כלומר אם אתם עורכי דין אל תשימו תמונה שלכם בלי חולצה. (או אם אתם עובדים בכל דבר אחר אל תשימו תמונה שלכם בלי חולצה, אלה אם אתם דוגמנים, אז אפשר.)

למרות שזה נראה ברור, כל פעם מחדש אני רואה בעלי עסקים שהאינסטגרם שלהם הוא של העסק ובתמונת פרופיל יש תמונה ממש לא טובה שלהם, תמונה ממסיבה זאת או אחרת או הכי גרוע, תמונה של הילדים שלהם.

הפרופיל העסקי שלכם באינסטגרם צריך להציג את העסק שלכם!

דבר נוסף, הרבה פעמים שואלים אותי אם לשים את הלוגו של העסק בתמונת פרופיל, את התמונה של בעל/ת העסק או של הפרזנטור/ית.

זאת שאלה מצוינת! אם שאלתם את עצמכם את זה כבר קבלו ממני 10 נקודות.

התשובה שאני אתן כאן זאת דעתי האישית, אם אתם מרגישים שזה לא נכון לעסק שלכם אז אתם לא חייבים להסכים איתי וזה לגמרי בסדר, אני עדיין אוהבת אתכם, נשאר ידידים ונעשה צ’ייסר בשמחות.

אם העסק שלכם הוא אתם, לדוגמה ניקח העסק שלי, אז חשוב שיקשרו שם ופנים. האמינות של העסק גדלה כאשר אדם רואה עם מי הוא “מדבר” ולא עם לוגו. הרי זה מה שהופך בסופו של דבר את העסק שלנו למיוחד, מי שאנחנו. לפי דעתי כל עסק שהוא נותן שירות והוא צריך שאנשים יסמכו עליו צריך לשים תמונת פרופיל ולא את הלוגו.

כאשר יש לכם פרזנטור שמאוד מזוהה עם המותג, שילמתם לו בוחטה של כסף ואיך שאנשים רואים אותו הם יודעים שהם הגיעו למותג שלכם אז התמונה שלו היא תמונת הפרופיל של חשבון האינסטגרם שלכם. לדוגמה דודו מהום סנטר, ברגע שנראה את התמונה שלו לבוש בסרבל האדום ישר נדע שזה הפרופיל של הום סנטר. זה הרבה יותר מזמין ונעים.

לוגו נשים בתמונת פרופיל כאשר אין לנו ברירה אחרת או שהלוגו שלנו הוא הפרזנטור, לדוגמה גוצ’י, כולם מכירים את הלוגו של גוצ’י (יותר נכון מי שצריך להכיר). דוגמה נוספת היא מסעדות, אין להם פרזנטור אבל הלוגו שלהם מוכר, במקרה הזה הייתי משתמשת (לרוב) בלוגו.  

שם יוזר

קודם כל נבחין בין שם יוזר (user name) לבין שם (name).

בואו ניקח בחורה בשם נועה כהן ובואו נגיד שהיא סטייליסטית.

שם יוזר הוא ייחודי, כלומר “צריך לתפוס אותו” ואין 2 אותו דבר באינסטגרם. ממש כמו שאי אפשר שיהיו שני אתרים עם אותה כתובת URL. כמו כן ניתן לכתוב אותו רק באנגלית וצריך שהתווים יהיו ברצף בלי רווח. אם תעשו רווח אינסטגרם אוטומטית ישלים וישים שם קו תחתון.

פה לנועה יש בעיה, כי יש הרבה נועה כהן בעולם, אז שם היוזר noacohen או noa_cohen בטח כבר תפוס. היא תצטרך לחשוב על שם יוזר אחר שגם מי שמחפש אותה יבין שזאת היא לדוגמה: noacohenstyling.

השם שלכם

השם שלכם יכול להיות מה שתרצו, נועה כהן יכולה לכתוב בכיף שלה “נועה כהן” או צ’יפופו” הכל תופס. בואו נעצור רגע.

אנחנו רוצים שאנשים ימצאו באינסטגרם את נועה שלנו כמה שיותר מהר, או אם הם מחפשים לקבל השראה מפרופיל של סטייליסטית הם יתקלו בפרופיל שלה.

צריך לזכור, כאשר אנשים עושים חיפוש באינסטגרם, הפלטפורמה תחפש לפי שם יוזר ולפי שם.

כלומר אנחנו צריכים לחשוב איך אנשים מחפשים באינסטגרם כך שהם יגיעו אלינו.

אז העצה הראשונה היא שנועה כהן תכתוב את שמה בעברית, כאשר אנשים יחפשו אותה באנגלית אז הם ימצאו לפי שם היוזר, וכאשר הם יחפשו בעברית הם ימצאו אותה לפי השם. בוננזה! תפסנו 2 ציפורים במכה, אבל בואו נתפוס עוד ציפור (אמרה הטבעונית 🙂 )

בהמשך לשם שלה נועה יכולה להוסיף את המילה סטייליסטית, כלומר “נועה כהן סטייליסטית”. כאשר אנשים יחפשו את המילה סטייליסטית היא תקפוץ, וכאשר הם יחפשו אותה ספציפית באינסטגרם זה מה שיבדל אותה משאר הנשים שקוראים להן “נועה כהן”.

קטגוריה

אין יותר מדי מה לומר על האזור הזה, פשוט תבחרו קטגוריה שתהיה הנכונה ביותר לעסק שלכם. נכון, אין יותר מדי קטגוריות וזה מבאס, אני לגמרי מבינה ללבכם. אבל זה מה יש ועם זה ננצח.

תיאור

בואו נתחיל מהמגבלות, בתיאור אתם יכולים להשתמש בעד 150 תווים. שזה די קצת שחושבים על זה אבל אם תעשו עבודה טובה זה לגמרי יספיק.

בתיאור אתם צריכים להסביר בצורה הכי פשוטה מי אתם ולמה כדאי לעקוב אחריכם, אם פרופיל האינסטגרם שלכם הוא לא יותר מדי מעונב אתם מוזמנים להשתמש באימוג’י. האימוג’י מקליל את הקריאה וכמו שאתם יודעים אימוג’י אחד שווה אלף מילים 🤦🏻‍♀️

השורה האחרונה בתיאור שלכם צריכה לעשות את אחד משני הדברים:

לגרום לאנשים לעקוב אחריכם או ללחוץ על הלינק ששמתם.

אם אתם יותר מעוניינים שאנשים יעקבו אחריכם תכתבו משהו בסגנון “לא רוצים לפספס טיפים? פשוט תתחילו לעקוב אחרי 👆 “.

אם אתם מעוניינים שאנשים יקליקו על הלינק תכתבו משהו בסגנון “להורדת המדריך שלי לבניית צ’אטבוט לחצו על הלינק 👇”

בכל מקרה תשימו לינק, בפרופיל באינסטגרם ניתן לשים רק לינק אחד!

אבל יש דרך לעקוף את זה, איך? לזה כבר הכנתי סרטון > “איך להוסיף יותר מלינק אחד לפרופיל באינסטגרם“.

 

תיוגים בתיאור פרופיל:

זה אפשרי לתייג חשבונות אחרים בתיאור פרופיל שלכם! איזה כיף!

ממש כמו שאתם מעלים תמונה ומתייגים בטקסט חשבון אחר אתם יכולים לעשות את זה גם כאן וכמובן שהחשבון שתייגיתם יהיה לחיץ, כך שמי שירצה להגיע לחשבון הזה פשוט יצטרך להקליק על התיוג.

למי זה טוב ואיך עושים את זה?

בואו נגיד שאני שפית ידועה ולמסעדה שלי קוראים Ramon.

אז בתיאור שלי זה מה שיהיה כתוב:

שפית ב @ramon

ואם אנשים ירצו לראות את חשבון האינסטגרם של Ramon הם יקליקו על השם של החשבון.

דוגמאות נוספות:

CEO at @facebook

מנחה תוכנית הטלוויזיה @masterchefisrael



האשטגים בתיאור פרופיל

ממש כמו שניתן לתייג חשבונות גם כן ניתן לשים האשטגים לחיצים בפרופיל, גם את זה עושים ממש אותו דבר כמו שאנחנו כותבים בטקסט בתמונה, כלומר # לפני המילה.

מתי תשימו האשטג בתיאור? כאשר יש לכם תחרות שבה אנשים צריכים לעשות האשטג מסויים, תכתבו את זה בפרופיל, אם אתם מקדמים האשטג מסויים באופן חברתי או למותג שלכם יש פעילות סביב האשטג.



בפרופיל האינסטגרם של חברת Supergoop אפשר לראות שימוש גם בתיוג של חשבון אחר וגם של האשטג.

הם תייגו את חשבון האינסטגרם של מי שהקימה את המותג, והוסיפו את האשטג #butfirstsunscreen, האשטג בו הם משתמשים לקדם את המוצרים של החברה.

כמו כן, תשימו לב לשימוש שלהם באימוג’י, הוא מוסיף צבעוניות ועניין לתיאור.

היילייטס

היילייטס אלו למעשה תיקיות בהן אתם שומרים סטוריז שהעלתם לפי נושאים. כמו שאתם יודעים סטוריז נעלמים אחרי 24 שעות אבל עדיין יש אפשרות לשמור את הסטוריז שאהבתם בהיילייטס.

לדוגמה, אם אני מעלה סטוריז מתצוגת האופנה של המותג שלי לקיץ 2019 אני יכולה לאחר מכן לפתוח היילייט שבו אני אשמור את כל הסטוריז מאותה תצוגת אופנה, לתת לו שם “קולקציית קיץ 2019” ואפילו להוסיף תמונת קאבר.

נכון לעכשיו יש חשבונות שיכולים לעלות קאבר בפני עצמו, כלומר שהוא לא היה סטורי לפני כן, אבל האופציה הזאת עוד לא הגיע לכל החשבונות.

לא יודעים איך לעשות היילייטס? הכנתי לכם סרטון שמסביר הכל פשוט תלחצו כאן > איך לעשות היילייטס באינסטגרם.

אימייל / טלפון / הוראות הגעה

בחשבונות עסקיים כאשר אתם מכניסים מספר טלפון, אימייל וכתובת בפרטים של חשבון האינסטגרם, בפרופיל עצמו יהיו כפתורים שבלחיצה על כל כפתור תגיעו ליעד, אם זה לשלוח אימייל, להתקשר לעסק או מפת הגעה לעסק.

כדי לערוך את הפרטים תלחצו על Edit Profile ושם תכניסו את מספר הטלפון, האימייל והכתובת (כל אלו לא חובה, רק אם אתם מעוניינים בכך)

ועכשיו הגענו לשלב הכי כייפי, לעשות את זה!

קדימה, שבו כמה דקות על הפרופיל שלכם ותראו איך כמות העוקבים שלכם עולה.

בהצלחה!

אני גם פה תעקבו אחרי!

עוד שאלה? תגיבו לי פה!

Scroll to top